Jak jednoduše podat elektronické daňové přiznání
V této sekci si ukážeme, jak jednoduše zaslat (podat) Vaše vyplněné daňové přiznání finanční správě pomocí elektronické komunikace.
- Po vypracování daňového přiznání jsme Vám zaslali kromě PDF formy i elektronickou verzi pro podání daňového přiznání a to tzv. “XML” soubor
- Pomocí něj jednoduše naimportujete, vložíte Vaše vyplněné daňové přiznání do elektronického formuláře, aniž byste něco museli vypisovat
Před elektronickým podáním daňového přiznání se nejprve musíte přihlásit
Předpokládáme, že jste zvládli úspěšnou registraci a můžete nyní elektronicky podávat daňová přiznání. Nejprve se musíte přihlásit na stránce Finanční zprávy. K dispozici je jednoduchý návod jak se na portál finanční správy přihlásit. Více informací, tipů a návodů ohledně elektronické komunikace a podávání daňového přiznání naleznete v sekci příručky a návody zde.
Poslední krok – elektronické podání daňového přiznání
V sekci katalogy si vybereme Katalog formulářů. Následně se nám otevře nové okno se spoustou elektronických formulářů. My se zajímáme pouze o Daň z příjmů fyzické osoby. Vybereme si podle potřeby mezi formulářem A nebo B. Živnostníci použijí jako obvykle formulář typu B.
Vybereme si už jen správný rok a klikneme na obrázek poznámkového bloku. Následně se nám otevře dokument s daňovým přiznáním, které bychom měli vyplnit.
Pro nás jsou nejdůležitější pouze žlutě vybarvená tlačítka. V prvním kroku klikneme na načíst ze souboru. Vybereme XML soubor, který jsme Vám poslali k daňovému přiznání. Ve druhém kroku vložíte Vaše přílohy pokud jsou potřebné, jako například rodný list dítěte, nebo potvrzení o zdanitelných příjmech ze zaměstnání. Formulář dáme zkontrolovat (měl by být bez chyb). V posledním kroku formulář podepíšeme KEPem a podepsaný dokument podáme – klikneme podat podepsané KEP-em. Pro snazší pochopení si prohlédněte instruktážní video jak jednoduše podat elektronicky daňové přiznání.